tisdag 16 november 2010

Ibland tänker/längtar jag tillbaka till den tiden då jag bodde/jobbade över en sommar i Skåne!
Bodde på Jim Ritters hästgård..
De var ingen dans på rosor direkt men jag lärde mig hur mycket som helst,inte bara om hästar utan oxå vem JAG var och att man måste arbeta hårt för att komma någonstans i livet.
Dagen började kl 06:00 "för mig kl 07:00" som ni vet så är ju fröken Lönnholm liiiite morgontrött & slutade vid 20-21 tiden.
Men när jag hade hällt i mig 2 ecpresso så var de bara att gå ut i stallet som bestod av typ 20 boxar & börja mocka och släppa ut hästar i hagarna...
Vid 10 var de kaffe & rökpause,sen hade vi en stor drös hästar som skulle ridas,rastas,utfodras & här snackar vi inte nån gammal avdankad travare utan FINA hästar,o pedant som faaaan var han..
Ett stall med lyxboxar o spottar i taket & en envis Amerikanare som chef... De var inte lätt alla gånger för jag är ju lika jävla envis men de var en underbar tid & väldigt lärorik för ett stöddig tonåring som jag var då.
Tack pappa för att du rekomenderade mig dit.


Så blir jag gammal o grå så ska jag nog köpa mig ett hus i skåne=)







Rex & Jim

Från en av hagarna
Jim

Jim

Inga kommentarer: